Vedeli ste, že na južnej Rhône je len jedna apelácia, kde sa môžu vyrábať suché vína z jednej odrody? Zaujíma vás dôvod, prečo vína z južnej Rhôny stoja oveľa menej než napr. vína z Burgundska a pritom majú porovnateľnú kvalitu? Alebo túžite ochutnať jeden z najlepších Tavelov v súčasnosti? To všetko a ešte niečo na viac ste sa mohli dozvedieť počas novembrového semináru „Vína južnej Rhôny“, ktorý bol pripravený v spolupráci s Asociáciou Somelierov Slovenskej Republiky.
Lavazza získala ocenenie Superbrands Slovakia 2025
Slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Slovak Superbrands udelila káve Lavazza cenu Slovak Superbrands Award 2025. Lavazza získala toto ocenenie na Slovensku už deviatykrát. Ocenenie Superbrands je potvrdením zaradenia medzi elitné značky na slovenskom trhu. Predstavuje nielen potvrdenie neustáleho zvyšovania hodnoty značky ale aj kvalitu kávy Lavazza.
Program Superbrands
Superbrands je najuznávanejšou nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek. Titul Superbrands je znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Pečať Superbrands získajú len značky s výnimočnou povesťou – zákazníci si s nimi vždy spájajú významné hodnoty a majú k nim osobný vzťah. Od svojho vzniku vo Veľkej Británii si projekt získal celosvetové uznanie a dnes je cena Superbrands Award uznávaná ako špeciálne ocenenie, ktoré na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch.
Lavazza získala ocenenie už deviatykrát
Káva Lavazza je lídrom talianskeho espressa doma v Taliansku, ako aj v mnohých ďalších krajinách a Slovensko nie je výnimkou! U nás sa Lavazza stala súčasťou každodenných kávových rituálov veľkého množstva milovníkov kávy a je na prvom mieste v predajoch a znalosti na Slovensku medzi prémiovými značkami kávy. Ročne sa u nás predá približne 60 miliónov porcií/šálok tejto kávy.
Výhradným distribútorom značky Lavazza pre Slovensko je Corner & Co., www.wineplanet.sk.
Superbrands Slovakia
Program Superbrands obnovil svoje pôsobenie na Slovensku v roku 2013. Od roku 2014 sú značky vyhodnocované nielen v kategórii spotrebiteľských ale aj v oblasti business (B2B) značiek. Zatiaľ čo prvé z nich sú verejne známe a spotrebitelia sa s nimi stretávajú deň čo deň v maloobchodnom sektore, business značky sú dôležitými hráčmi v špecializovaných odvetviach priemyslu, poľnohospodárstva a obchodu.
Ocenenie Superbrands pre daný rok získa značka, ktorá obstojí vo viackolovom výberovom procese. Do programu Superbrands sa jednotlivé značky nemôžu prihlásiť. Pri nominácii sa vychádza z databázy všetkých obchodných trade-mark značiek. Spoločnosť Bisnode, popredný svetový poskytovateľ obchodných informácií, vytvorí na základe obchodných výsledkov zoznam nominovaných kandidátov. Ďalším krokom je spotrebiteľský prieskum, jeden z najdôležitejších prvkov výberového konania, v rámci ktorého agentúra GfK na základe známosti a obľuby zúži výber na zoznam semifinalistov. Konečné slovo pri udeľovaní titulov v danom roku má odborná komisia Brand Council. Na konci hodnotiaceho procesu získavajú spotrebiteľské značky ocenenie Superbrands, podnikateľským značkám je udelený titul Business Superbrands.
Lavazza
Príbeh značky Lavazza sa začal pred 124 rokmi v talianskom Turíne. Spoločnosť založil Luigi Lavazza, ktorý prišiel hľadať šťastie do Turína, kde si kúpil si obchod s potravinami a začal pražiť svoju vlastnú kávu.
Vyrábal praženú kávu, v ktorej miešal zrná rôzneho druhu a pôvodu a vytváral tak produkt s unikátnou a novou chuťou. Z pôvodných troch zamestnancov sa firma rozrástla na štyridsiatich. Keď jeho zamestnancov povolali do 1. svetovej vojny, Luigi Lavazza zamestnal svojich synov a dcéry, a vytvoril tak rodinného ducha, ktorý sa stal základom jeho podnikania. Po vojne Luigi kúpil Eureku – pražiaci stroj, ktorý zaručoval vysokú produkciu a Lavazza sa už v roku 1923 stáva najväčším talianskym dovozcom kávy a pražiarom. Dnes je Lavazza lídrom na poli espressa v Taliansku a môžete si ju vychutnať vo viac ako v 90 krajinách po celom svete. Každý rok sa na celom svete vypije viac ako 27 miliárd šálok kávy Lavazza. Výhradným distribútorom značky Lavazza pre Slovensko je Corner & Co.
Ďalšie články
Poetree’s je nová fine-diningová reštaurácia v Grand Hoteli Permon**** v Podbanskom, priamo pod majestátnym Kriváňom. Hostia tu môžu ochutnať degustačné menu – počas týždňa kratšie 5-chodové a v sobotu až 9-chodové – a zároveň sledovať prípravu jedál v otvorenej kuchyni, čo vytvára živú a pôsobivú atmosféru. Kuchyňu vedie šéfkuchár Igor Janiga, ktorý spolu s tímom pripravuje gastronomické zážitky, ktoré si hostia naozaj dlho pamätajú.
Rozhovor so somelierkou reštaurácie Barborou Poláchovou.
Červená farba je farbou Vianoc a častejšie, i kvôli chladnejšiemu zimnému počasiu, inklinujeme v tomto ročnom období k červenému vínu. Aké by malo byť vianočné víno?
Vianočné víno by malo byť vínom, pri ktorom sa dá tráviť čas. Vianočné víno by malo byť vínom, o ktoré sa oplatí podeliť sa s rodinou. Nie je dôležitý názov, cena ani body vína; je dôležité, čo konkrétne víno znamená pre vás a vašich najbližších.
Rum je pravdepodobne najrozmanitejším destilátom na svete. Na rozdiel od škótskej single malt whisky, koňaku alebo tequily, rum nie je výsadou jedného národa.
Rum patrí k tým typom darčeka, ktorý má dušu — je elegantný a má svoj príbeh. Je to nápoj ktorý si vychutnávajú milióny ľudí na svete. Avšak je určený pre tých, ktorí vedia oceniť kvalitu, pôvod a čas.



