Shanken: Kedy ste prvýkrát navštívili Kaliforniu?
Antinori: Moja prvá návšteva Kalifornie bola v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Keď som videl údolie v regióne Atlas Peak, okamžite som sa zamiloval a pomyslel som si, že by to mohla byť skvelá príležitosť.
Shanken: Kedy ste ho získali od Allied Domecq?
Antinori: Držali ho tri roky a potom sa rozhodli vinárstvo predať, ale ponechať si správu. V roku 2008 sme sa stali prenajímateľom a zároveň správcom vinárstva. Dnes vyrábame víno, no len niekoľko tisíc debničiek. Zvyšok hrozna putuje do Stag’s Leap Wine Cellars, ktoré sme získali v roku 2023.
Víno: Stag's Leap Wine Cellars Karia Chardonnay 2022, Stag's Leap Wine Cellars Artemis Cabernet Sauvignon 2020, Stag's Leap Wine Cellars Fay Cabernet Sauvignon Stags Leap District 2021
Shanken: Musí to byť mimoriadne uspokojivé, portfólio, ktoré ste zostavili a skutočnosť, že vaše tri dcéry sú dedičmi ďalšej generácie.
Antinori: Ako som už povedal, vždy som mal sen. Myslím si, že je dôležité mať vždy sen. Tým snom bolo jedného dňa stať sa jedným z najkvalitnejších výrobcov vín v Taliansku. Myslím, že tento sen sa teraz stal skutočnosťou. Určite sa cítim absolútne spokojný, ale najdôležitejšie je pre mňa tiež cítiť, že je tu kontinuita.
Shanken: Poďme sa chvíľu rozprávať o vašich dcérach. Ako prišlo k tomu, že začali pracovať vo firme?
Antinori: Najstaršia Albiera je prvá z troch, ktorá sa o spoločnosť začala skutočne zaujímať. Ďalšie dve sestry podľa vzoru svojej staršej sestry urobili to isté. Všetci sa teraz naplno venujeme biznisu.
Shanken: Sú niektoré z vašich vnúčat tiež v biznise?
Antinori: Áno. Mám šesť vnúčat a tri z nich už podnikajú. Najstarší, ktorý má 33 rokov, má na starosti naše čilské vinárstvo. Druhý, syn mojej druhej dcéry, má teraz 24. Učí sa celú výrobu, logistiku, plnenie do fliaš, všetko toto. Veľmi sa zaujíma o americkú stranu biznisu. Možno to raz bude práve on, kto sa bude starať o kalifornskú stránku biznisu.
Shanken: Na čo ste najviac hrdý, odkedy ste prevzali vedenie?
Antinori: Myslím, že Tignanello bolo mojím veľkým úspechom, pretože zmenilo spoločnosť, zmenilo talianske vína – určite toskánske vína – ale zmenilo aj nás. Po Tignanelle sme si boli oveľa istejší sami sebou, potenciálom, ktorý máme. Hrdosť na to, že môžeme prispieť k celosvetovému imidžu „‚Made in Italy“ – Tignanello urobilo všetky tieto zmeny v našej osobnosti.
Považujem sa za skutočne šťastného a privilegovaného, že som žil v období, ktoré bolo v Taliansku najdôležitejším obdobím evolúcie. Posledných 50 rokov bolo dôležitejších ako tisíce rokov predtým